Translate

dissabte, 16 de maig del 2015

El temps, l'aspecte del verb i el mode


                                            El temps: hi ha dos tipus de temps.

Temps simple: és quan només és el verb. Exemple: cantarem, vindrà, jugarè...

Temps compost: és el que està format per haver+participi i anar/vaig+infinitiu: vaig anar, hauré cantat, he ballat...

                                         Aspecte del verb: També n'hi ha dos tipus.

Accions inacavades: no saps quan acabarà l'acció. Exemple: jo jugava, tu jugaràs, jo cantava...

Accions acabades: saps que ja ho as fet. Exemple: jo hauré jugat, tu hauràs jugat, jo hauré cantat...


                                                    El mode: hi ha tres tipus.

indicatiu: explica alguna cosa. (Tu vas anar a ballar).

imperatiu: donar una ordre. (Escriu!.

subjuntiu: explica desitjos, possibilitats... (Magradaria que pogués venir).


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada